امروز

چهارشنبه, ۲۱ آذر , ۱۳۹۷

  ساعت

۱۵:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

در این گزارش نتایج حاصل از ۲۰۴۵ مصاحبهٔ بیماران پس از ترخیص از هفت بیمارستان بزرگ دولتی و خصوصی در کشور ترکیه ارائه‌شده است.

اندازه‌گیری مستقیم رضایت بیمار و استفاده از این اطلاعات برای بهبود خدمات در بیمارستان‌ یک پدیده نسبتاً جدید برای این کشور است.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده مصاحبه در مورد رضایت بیمار تحت تأثیر چند متغیر فرعی بیمارستان قرار گرفت و بر دستیابی به رضایت بیمار به‌طورکلی تأکید شد. دو حوزه مهم موردبررسی قرار گرفت: کارکنان فرعی و روابط آن‌ها با بیمار و برداشت کلی از راحتی در بیمارستان. روابط و درصد متغیرها گزارش‌شده است.

به‌طورکلی، اکثریت شکایت ذکرشده توسط بیماران مربوط به درمان مستقیم نیست بلکه در تعامل با کارکنان بیمارستان و دیگر خدمات ارائه‌شده توسط مرکز (به‌عنوان‌مثال، راحتی، نظافت، پارکینگ، و غیره) است.

وقتی‌که در بیمارستان‌های مختلف این متغیرها مقایسه شدند تفاوت معنی‌داری در سطح ۰٫۰۵ بین هفت بیمارستان مختلف مورد بررسی گزارش شد.

نتایج و توصیه‌های این مطالعه برای کمک به ارائه یک‌پایه برای توسعه و بهبود رضایت بیمار می‌باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی