امروز

دوشنبه, ۳۱ تیر , ۱۳۹۸

  ساعت

۲۰:۳۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

ارتباطات سلامت

 

 

Health communication مطالعه و عمل در برقراری ارتباط تبلیغاتی اطلاعات بهداشتی، از جمله در کمپین‌های بهداشت عمومی، آموزش بهداشت، و در بین پزشک و بیمار است.

هدف از انتشار اطلاعات بهداشتی این است که با بهبود سواد سلامت بر سلامت انتخاب شخصی تأثیر بگذارد. از آنجایی که ارتباطات بهداشتی مؤثر باید برای مخاطبان و وضعیت مناسب باشد، تحقیقات در ارتباط با سلامت به منظور اصلاح استراتژی‌های ارتباطی برای اطلاع دادن به مردم در مورد راه‌های افزایش سلامت یا اجتناب از خطرات خاص سلامت است. به‌طور علمی، یک رشته در مطالعات ارتباطات است.

 

 

ارتباطات حوزه بهداشت

 

 

ارتباطات بهداشت بالاخص در حوزه بهداشت ممکن است به‌طور متفاوتی به دنبال داشته باشد:

  • افزایش دانش و آگاهی مخاطب از یک مسئله بهداشتی
  • تأثیر رفتار و نگرش نسبت به یک مسئله بهداشتی
  • رفتارهای سالم را نشان می‌دهد

 

  • مزایای تغییر رفتار را به نتایج سلامت عمومی نشان می‌دهد
  • ترویج حمایت از موضع‌گیری در مورد یک مسئله بهداشتی یا سیاست
  • افزایش تقاضا یا حمایت از خدمات بهداشتی
  • استدلال در مورد تصورات غلط دربارهٔ سلامت

 

 

تحقیق در ارتباطات بهداشتی

 

این اصطلاح زمانی ایجاد شد که اعضای ICA، انجمن ارتباطات بین‌المللی، گروه علاقه‌مند این اصطلاح را پذیرفتند. پیوند میان رشته‌ای بین سلامت و ارتباطات قطعاً یک رابطه عرفی بود که مدت‌ها قبل از اصطلاح معرفی شده بود.

تحقیق در ارتباطات بهداشتی، توسعه پیام‌های مؤثر در مورد سلامت، انتشار اطلاعات مربوط به سلامت از طریق پخش اخبار مرتبط، چاپ و رسانه‌های الکترونیکی و نقش روابط شخصی در جوامع بهداشتی را در بر می‌گیرد. در اصل همه ارتباطات، ایده سلامت و تأکید بر سلامت است. هدف تحقیقات ارتباطات سلامت شناسایی و ارائه راهکارهای ارتباطی بهتر و مؤثرتر است که سلامت کلی جامعه را بهبود می‌بخشد

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی